Islamic Republic of Iran Broadcasting

Restricted or Denied the free flow of information to or from the Iranian people

Status:Top Alert – Entity designated / sanctioned for terror, WMD and human rights violation

Risk Level:99%

May harm your business future. Persons or entities that engage in transactions with this entity will be exposed to sanctions or subject to an enforcement action.

Working with this entity means supporting Iranian Regime, Regime Terrorist Activities & development of WMD

The Islamic Republic of Iranian Broadcasting (IRIB), formerly called National Iranian Radio and Television until the Iranian revolution of 1979, is an Iranian media corporation which hold the monopoly of domestic radio and television services in Iran, is also among the largest media organizations in Asian and Pacific region, and a regular member of Asia-Pacific Broadcasting Union. IRIB is independent of the Iranian government and its head is appointed directly by the leader, Ayatollah Ali Khamenei;

IRIB has branches in 20 countries worldwide, including France, India, Belgium, Malaysia, UK, the United States, and broadcasts in more than 30 languages;

IRIB broadcasts 12 national television channels, 4 international news television channel, 6 satellite television channels for international viewers, and 30 provincial television channel all around Iran. Fifty percent of those 30 provincial channels use the local accent or dialect. The IRIB provides twelve major radio stations as well, and an international service. IRIB has 27 world service channels;

IRIB was designated pursuant to E.O. 13628 in February 2013 for restricting or denying the free flow of information to or from the Iranian people. IRIB was implicated in censoring multiple media outlets and airing forced confessions from political detainees.

IRIB was established as the main governmental agency in charge of the broadcasting policy of the Islamic Republic of Iran and is responsible for producing numerous national and international television and radio channels. Ezzatollah Zarghami is the director and head of IRIB. He was appointed as the Director in May 2004, and reappointed in November 2009. Since his reappointment, Zarghami has pursued a policy of modernization in form but restriction in content;

According to human rights groups, Iran is using state-media transmissions to trample dissent. They point to distorted or false IRIB news reports and the broadcasting of forced confessions of political detainees, such as one involving Newsweek journalist Maziar Bahari, who was forced to give a false confession in front of state media outlets while jailed in 2009. In March 2012, the European Union placed individual sanctions on Zarghami for authorizing, as head of IRIB, the broadcast in August 2009 and December 2011 of forced confessions of detainees and “show trials” that constituted a clear violation of international provisions on fair trial and the right to due process. Additionally, Iran is engaged in a campaign to filter out unwanted TV content and broadcast its own propaganda;

After the 2009 presidential election in Iran, jamming of foreign channels, particularly the British Broadcasting Corporation (BBC) and Voice of America (VOA), increased in intensity. Then, in the wake of the Arab Spring movements, Iran increased its jamming of the BBC, VOA, and other Western networks with Persian-language news channels. The move was intended to prevent Iranian audiences from seeing foreign broadcasts that the Iranian government found objectionable. Zarghami has admitted using such tactics, according to Iranian state media reports;

Ayandeh Bank is designated pursuant to E.O. 13846 for having materially assisted, sponsored, or provided financial, material, or technological support for, or goods or services to or in support of, IRIB, Iran’s state-media apparatus that routinely broadcasts false news reports and propaganda, including forced confessions of political detainees;

Islamic Republic of Iran Broadcasting (IRIB) has close commercial ties with Fanamoj Company;

Also Known As:
Islamic Republic of Iran BroadCasting Org.
National Iranian Radio and Television

Involved In:
Human Rights Violations

1926 (radio)
1958 (television)
1966 (incorporated)


3rd Floor ,IT Department , Jaam-e-Jam ,Vali-Asr Ave. 19395-3333 Tehran, Iran
Satellite Department, IRIB, Jame Jam St., Tehran, Iran
Department of IT-IRIB, P.O. Box 19395-333, Jaame Jam. St, Valiasr Ave, Tehran, Iran
IT Department, Fanni Building No 3, Jame jam, Valiasr St., Tehran, Iran
200 Mosaddegh Avenue, Jaame Jam Street, Vali Asr Ave, P.O. Box 1333, Tehran 193933333, Iran
Fatemi Building P.O. Box 15875 / 4333 Tehran

Registration nubmer:




Person of interests:
Abdulali Ali-Asgari (Director-General)
Ali Darabi (Vice Director)

Reason for the color:
» Added to the Specially Designated Nationals (SDN) list maintained by the U.S. Department of the Treasury’s Office of Foreign Assets Control (OFAC) on 2/6/2013, pursuant to Executive Order 13628, which implements the TRA by giving the Treasury Department the authority to designate those in Iran who restrict or deny the free flow of information to or from the Iranian people;